dissabte, 21 de gener del 2012

Divendres: Pizza-baguette

Divendres, ja ho he dit altres vegades, a casa fem una pijama party. Excepcionalment sopem amb les nenes davant la tele mentre veiem una pel·lícula. El pijama, per sort, només se'l posen elles. Nosaltres n'hem quedat, finalment, exempts.

Si en tinc ganes, arribant a casa, preparo una pizza. Al principi la massa la compràvem fresca, però darrerament m'agrada preparar-la jo. Es tant fàcil que sembla mentida que no hi hagi més gent que la prepari. 

Per sort o per desgràcia, la massa queda sempre una mica irregular i sobresurt pels costats. En aquest cas queda molt bé enrotllar-la una mica. Un cop cuita queda com les pizzes de pizzeria amb un crostó a tot el voltant. Com que a casa agrada molt ara ja intento que sobresurti sempre una mica i aconseguir així un bon crostó ben cruixent.

Avui portava de cap portar el concepte del crostó al limit. La idea era fer una pizza on tot fos crostó. Per altra banda les meves filles tenen un gran record d'una pizza-baguette que ens van servir en un "chiringuito" a Alsàcia. No tenia res d'especial: un tros de barra de pa obert pel mig i gratinat al forn amb els ingredients habituals de la pizza. Quan he dit a casa que avui menjaríem pizza-baguette ja m'he guanyat un bon vot de confiança. Però he de dir que el resultat ha estat a l'alçada de les expectatives i no ha decebut a ningú. 

Quatre indicacions ràpides per preparar les pizza-baguette: un cop preparada la massa, en fem boles d'uns 50 grams. Amb el corró les aplanem fins que agafin una forma més o menys rectangular d'uns 20 cm per 15 cm. Les pintem amb una mica de salsa de tomàquet. A uns 5 cm de la part baixa i posem els ingredients que ens vinguin més de gust tot al llarg (pernil, olives i frankfurt o bé carbassó, xampinyons, porro tot passat per una mica per la paella, etc). Cobrim tota la superfície de formatge ratllat. Abatem la part baixa cap al centre. Després acabem d'enrotllar la pizza com si féssim un caneló. Tanquem les puntes, pintem amb una mica de tomàquet i hi donem un toc final de formatge. 

6 comentaris:

  1. Ben bona, segur que a casa meva també em guanyaria la confiança de tots, tal i com t'ha passat a tu!!

    I aprofita els pijama party, que creixen aviat i després van a fer-los a casa les amistats i ni amb una pizza-baguette aconsegueixes que es quedin a casa ;-)

    PTNTS
    Dolça

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. I quanta rao que tens!!! Intentem aprofitar de cada moment, pero tot sembla anar tant rapid!

      Elimina
  2. Hola!! :D

    He descobert el teu blog gràcies al teu nebot Àlex, i com que m'ha agradat molt me n'he fet seguidora :) M'aniré passant a veure quines coses delicioses penges!! jeje

    Un petonet,
    Anna

    ResponElimina
  3. Quin festival!!!! m´encanta!! a casa tampoc no en deixarien gens...

    ResponElimina
  4. Apa Joan, m'encanta que hagis pensat en enviar-nos aquesta super pizza-baguette, la trobo una idea genial que no trigarem a portar a la pràctica!
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina