dissabte, 28 de febrer del 2015

Seduccions de Marràqueix amb pollastre al gingebre



"Anar-se'n. Anar-se'n i tornar. Anar-se'n, anar-se'n i tornar a tornar. Així, sempre així, sempre. Fins que anar-se'n, un dia, siga anar-se'n, anar-se'n..., i no tornar mai més."

Així comença en Josep Piera un dels seus llibres, 'Seduccions de Marràqueix'.

Quan a principis d'estiu de l'any 1997 en passava les primeres pàgines, com m'hauria pogut imaginar que aquestes paraules resumirien tant bé el què ha ritmat la meva vida d'adult. I sense saber-ne res, aquelles paraules em van calar al més profund de mi mateix. Em van parlar com parla la veritat vertadera. I pàgina a pàgina, em va despertar el desig pel viatge,

"Viure l'efímer com a totalitat del ser. No importa on, ni cap a on. De viatge. Sempre de viatge"


Han passat poc menys de vint anys des d'aleshores, i finalment la vida m'ha portar a Marràqueix.

Dels viatges què en guardem finalment? Alguns imatges i figures, tasses i bolígrafs amb el nom de la ciutat. Jo prefereixo quedar-me amb els olors i els colors, els perfums i els sabors locals. Els costums i la gent, siguin moros o cristians.

És per això que avui us porto el meu petit 'souvenir'. Un pollastre amb gust a Marroc molt perfumat i aromàtic.



Pollastre al gingebre, apte per a tota la família.

Llista simplificada d'ingredients:
        pollastre o similar, gingebre fresc i en pols, pomes, peres, llimones verdes, ceba, all, mel

Preparem una mescla de gingebre fresc ratllat (un bon tros), mitja cullerada de cafè de gingebre en pols, el suc de dos llimones, dos cullerades soperes de mel, dos alls tallats ben petits, sal i pebre.

Untem el pollastre tallat a trossos amb la mescla que hem preparat i els fregim una mica a foc ben suau. Atenció perquè la mel caramel·litza molt fàcilment is es pot recremar. Afegir la ceba tallada ben petita o triturada, un bas i mig d'aigua, sal i pebre i una mica d'oli.

Deixeu-ho coure a foc baix. Un cop cuits, retireu el pollastre i deixeu reduir la salsa. Amb una forquilla xafeu bé la ceba. Quan ja no quedi aigua ho podeu apagar. Si la voleu ben fina podeu passar-la pel tourmix.

Feu una mescla de dos cullerades soperes de mel i una de llimona, unteu els trossos de pollastre i passeu-los uns minuts al forn que quedin ben daurats.

Passeu la pera i la poma tallada a trossos per una paella amb una mica de mantega.

Serviu el pollastre amb la pera i la poma i una mica de salsa.

Podeu acompanyar-ho d'una mica d'arròs o de sèmola, si voleu ser més autèntics.

Bon viatge!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada